Följ min blogg med bloglovin

tisdag 11 december 2012

Pepparkakshuset 2012

Nu är årets pepparkakshus äntligen klart!
 
Inte äntligen för att det tog jättelång tid, men vi har haft lite otur med kraschade delar, men nu står det som sagt var där. Vint och skevt och lappat och lagat.
 
Började förra helgen med att rita (av) och klippa delarna och göra degen (samtidigt som jag kollade in Vinterstudions hålltider). :)
 
 
Det blev inget riktigt familjeprojekt i år, men barnen bidrog med en fin gran när de bakade pepparkakor!
 
 
Den sneda glasverandan, frontdelen, kraschade Mattias och jag inte mindre än fyra gånger så vi får bjuda på att den blev i snedaste laget.
 
Kristyren vispade jag med elvisp för första gången och jippi vad bra den blev!
 
Det är större än vad det ser ut på bilden. Fast jag hade ritningen så förstod jag hur stort det skulle bli när takdelarna precis rymtes på plåten.
 
 
Skidor och stavar står lutade mot husknuten.
 
Tidigare pepparkaksbyggen syns här.
 
/Åsa & Mattias
 
 
 
Påminnelse till oss själv nästa år: ta ur hål för belysningen!
 
 


5 kommentarer:

  1. Jisses, vilket projekt! Det blev ju superfint. Pepparkakshus ska vara lite skeva, det hör till. Gillar skidorna massor!

    SvaraRadera
  2. Så himla fint det blev, skidorna är verkligen en kul detalj! Och det ska se hemmasnickrat ut, så om det är skevt gör absolut ingenting.

    SvaraRadera
  3. Men det är ju hur fint som helst!!

    SvaraRadera
  4. Jag är helt mållös! Så otroligt fint!

    SvaraRadera