Följ min blogg med bloglovin

onsdag 26 oktober 2011

Ugnsstekt fisk med kapris

Idag blev det en supersnabb firre till middag. 

Vi tog lax, men det borde funka med vilken fisk som helst.

Barnen gillar varken lök eller kapris och valde att pilla bort det. Själv tyckte jag att kaprisen gav god smak och sälta.


Ugnsstekt fisk med kapris

600 g fisk
300 g körsbärstomater
1 röd lök
3 msk kapris
2 dl grädde

Lägg fisken i en ugnsform. Halvera tomaterna och lägg i formen tillsammans med strimlad lök och kapris. Salta och peppra. Slå grädden över och skjuts in i ugn. 200 grader i ca 15 minuter.

Vi åt potatis till.

Enkelt och snabbt!

/Åsa

PS. Tydligen är det potatisens dag idag! :)


1 kommentar:

  1. Va?! Det har jag missat. Och de är ju mina favoritknölar.
    Fisken kommer jag absolut testa!

    SvaraRadera