Följ min blogg med bloglovin

onsdag 26 oktober 2011

Tekakor

Min mamma bakade nästan allt vårt bröd när jag var liten. 
Det blev nästan så att när vi väl fick skogaholmslimpa så var det bättre än hembakat. Nu är det tvärt om, vi köper rätt mycket bröd så det är mer lyxigt med hembakat!

Mamma gjorde tekakor på havregrynsgröt och jag har säkert fått receptet av henne på tre och fyra och fem gånger, men tappar hela tiden bort det.

Googlar man finns det ju hur många recept som helst på tekakor med havregryn och jag testar ett nytt varje gång, nu senast i måndags.



Goda blir dom, men så klart inte som mammas! :)

Om du läser det här mamma så kan du väl mejla över receptet så ska jag lägga ut det på bloggen så är det sparat en gång för alla!

Koppen är en sådan här jumbokopp och den används faktiskt bara till tekaksbaken. :)


/Åsa

3 kommentarer:

  1. Tekakor är gott! Jag har ett par olika recept och bla ett med havregryn. Maken pratar mest om sin farmors tekakor, inte om sin mammas. Hans farmor var en fena på att baka och laga mat. Min mamma bakade mycket bröd men just tekakor minns jag inte att hon gjorde faktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har ett recept på tekakor med havregrynsgröt som jag fått av min svägerska. De innehåller dessutom ganska mycket socker. Urgoda blir dem men jag vet ju att det är svårt att slå sina mammors bakverk.

    SvaraRadera
  3. Oj så längesedan jag gjorde tekakor med havregryn, de är så goda....måste nog leta rätt på receptet och till att göra de snart.

    SvaraRadera