Följ min blogg med bloglovin

torsdag 15 september 2011

Piggelinte

I somras när vi var på Gotland besökte vi återigen Krusmyntagården, ett riktigt smultronställe några mil norr om Visby.



Den här gången kunde vi sitta ute i strålande sol och fika innan vi kollade in örtagården och deras härliga butik som var fylld med kryddor, teér, marmelader, salvor, köksredskap, godis och annat trevligt!


Vi köpte lite kryddblandningar både till oss själva och att ge bort och så blev det några hekto te av olika slag.
Jag hade velat gå dit någon kväll på en av deras lammgrillningar också. God mat och med solnedgången som utsikt låter ju inte fel, men det har vi kvar att göra nästa gång vi besöker Gotland.

Tillbaka till teerna, nu har jag varit hemma från jobbet några dagar på grund av en ilsken huvudvärk så nu var det dags att ta fram den sista förpackningen med te - Piggelinte.



Det doftar hur gott som helst och ser godare ut än vad det smakar. När jag lät det dra ganska länge smakade det ändå rätt gott.

Innehållet då? Solros, nypon, citronskal, safflor, äpplen, russin och papaya.
Piggelin? Tja, kanske, jag orkade i alla fall laga middag. :)

/Åsa

Uppdaterat: Nu när jag hunnit dricka teet några gångar så tycker jag faktiskt att det smakar väldigt gott!

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med Gotland och Krusmyntagården, måste bli en semester på den ön snart! Safflor var nytt för mig, hoppas du piggar på dig/Karin

    SvaraRadera
  2. Jag älskar sådana där små mysiga butiker! Hoppas du får en skön helg!

    SvaraRadera