Följ min blogg med bloglovin

måndag 7 februari 2011

Avokadosmoothie

Vi tränar ju rätt mycket hela familjen just nu och kvällsfika brukar behövas efteråt.

Smoothie går alltid hem hos oss och förra veckan gjorde jag en giftgrön med avokado.
Våra barn gillar inte alls avokado och jag sa inget om vad som var i innan de slukade ett glas var. "Jättegott!" var betyget och då kunde jag tala om att det faktiskt var avokado i!


Avokadosmoothie

8 dl naturell yoghurt
2 avokado
2 apelsiner, saften
1 msk honung
1-2 tsk kanel

Mattias och jag har varit ute i skidspåreten sväng idag, men båda barnen har varit hemma från skolan eftersom de är förkylda. Funderar på att göra en smoothie med ingefära och blåbär ikväll. Tror att det är en god kombination plus att den kanske kan hålla förkylningsbacilurerna borta från oss och göra barnen friskare.

/Åsa




4 kommentarer:

  1. Oh, vilket bra recept, vi som fick hem en ny laddning av avokados i lördags. Detta måste vi bara prova.

    SvaraRadera
  2. Det kan låta underligt med avokado-smoothie eftersom avokado har så neutral smak i sig. Det borde smaka mums att mixa den med t ex hallon. Fast färgen på smoothien skulle nog bli alltför oaptitlig. Rött+grönt blir ju brunt i färgläran.

    SvaraRadera
  3. Mums det lät gott, nått att ta när man varit på träning... kanske som en energikick. Det brukar vara så att talar man inte om "alla ingredienser som ingår så brukar de oftast slinka ner iaf ;)

    SvaraRadera
  4. Smoothie med avocado har jag aldrig testat! Men jag kan tänka mig att det funkar bra med sin milda smak. Jag älskar ju avocado i alla andra sammanhang :-)

    SvaraRadera